'פצצה' חדשה – ויטמין D מיותר ואין צורך לקחת אותו – האמנם?

ביום ה- 16 למרץ 2015,  פרסם JAMA, כתב העת המדעי של ארגון הרופאים האמריקאי, מאמר סוקר מקיף ובו נקבע שתוספת ויטמין D איננה מועילה לטיפול ביתר לחץ הדם של מטופלים שנבדו במחקרים רבים ומקיפים. האם הגיע הזמן להפסיק את הצריכה של ויטמין D ?  כמו בעבר, בתיזמון מופלא, החלו כלי התקשורת לראיין רופאים ומומחים אחרים אשר המליצו לקבוע שיש להפסיק לאלתר בדיקות לרמת ויטמין D ולהפסיק לקחת ויטמין D אפילו לא במינונים נמוכים.  מה קורה כאן?…

מפאת קוצר הזמן אתמצת:

א. קראו היטב את הכתבה המלאה, כאן באתר רות"ם,  על מלחמת גופים אינטרסנטיים נגד נטילת ויטמינים והפנימו את השיטות הנלוזות שלהם לבלבל אותנו.

ב. באמצעות 'השופר' הקבוע שלהם – JAMA – עיתון הסתדרות הרופאים האמריקאים, גופים אלו מנצלים כל הזדמנות, בתיזמון מופלא של אחת לכמה חודשים, לעורר את התקשורת נגד ויטמינים (ובעד תרופות, כמובן) ולא בוחלים בשום אמצעי, כולל בפרסום וציטוט מאמרים 'מדעיים' מגמתיים

ג. בדוגמה שלפנינו, הם בחרו לתקוף את ויטמין D לא בתחומים שבהם יש הוכחות מדעיות חותכות לפעילותו ויעילותו, אלא בחרו במתכוון בתחום אשר בו אין לויטמין D השפעה, תחום הטיפול ביתר לחץ הדם. בדרך זו הם מבקשים לפסול את ויטמין D על כל פעולותיו הברוכות ובאותה 'הזדמנות' הם גם פוסלים את כל שאר הויטמינים.  ראו להלן קישור לראיון דמגוגי מעין זה.

ד. למה הגופים האינטרסנטיים נלחמים נגד ויטמין כמו ויטמין D? כי דווקא על הויטמין הזה פורסמו אלפי עבודות מחקר קליניות המוכיחות עד כמה הויטמין נחוץ למניעת מצבי אלרגיה, דלקות כרוניות, מחלות אוטואימוניות, מחלות שלד, מחלות סרטן למיניהן, טרום סוכרת, סוכרת, השמנה ועוד.

ה. ברור שויטמין D הפך לאויב מספר אחת של הגופים האינטרסנטיים הללו אשר רוצים שנמשיך לצרוך כמויות עתק של תרופות, עם כל תופעות הלווי החמורות שלהן, ובלבד שלא נשתמש בויטמין מופלא כמו ויטמין D שמאיים לרושש את הגופים האינטרסנטיים הללו מהמיליארדים שהורגלו להפיק משטיפות המוח של הרופאים שלנו.

ו.  הבהרה: תמיד ידענו שויטמין D איננו הדרך היעילה ביותר לטיפול ביתר לחץ דם ולכן מעולם לא המלצנו שמתרפאים עם בעיות של יתר לחץ דם יעברו לשימוש בויטמין D. ולכן, מי שמטופל בתרופות ליתר לחץ דם טוב יעשה אם ימשיך לקחת אותן בהקפדה רבה. לא משחקים עם תרופות ליתר לחץ דם !!!

ז. יתרה מזאת, נחזור ונדגיש כי בספרות המדעית הבלתי תלויה מוכח חד משמעית שיש לבדוק בקביעות מהי רמת הויטמין D בדם ובהתאם לחסרים יש להשלים, כפי שמוסבר היטב בהרצאות השונות שקיימתי בעשור השנים האחרונות ועד עצם היום הזה.  השלמת החסרים נקשרה קשר ישיר לשיפור עצום בשורה ארוכה של תסמינים ותחלואים ואין על כך עוררין.

שימו לב:

בזמן כתיבת שורות אלו, עדיין התקשורת רדומה וטרם התפנתה לעשות 'עליהום' על ויטמין D ועל כלל הויטמינים.  החלטתי הפעם להקדים אותם ולהוכיח שוב שאין כאן כוונות טובות להציל אותנו מאוייב מסוכן אלא להיפך, מטרה אחת ויחידה לגופים האינטרסנטיים האלו, דרך השופר הראשי שלהם הלא הוא כתב העת JAMA, כדי להבטיח את המשך ההתעשרות השערורייתית של הגופים הללו על חשבון הבריאות שלנו !!!

קישורים:

לחצו כאן לכותרת המאמר נגד השימוש בויטמין D לטיפול ביתר לחץ דם

לחצו כאן לשמיעת ראיון דמגוגי נגד ויטמין D

500x400-Vitamin_D_Deficiency

 

2 comments

  • מאיה

    שלום רב
    מה כמות הוויטמין המומלצת לאישה בת 43?
    על מה להקפיד ברכישה והאם יש מוצר מומלץ?
    תודה

    • פרופ' חיים גמליאל

      הכמות נקבעת בעיקר על סמך תוצאות בדיקות הדם לקביעת רמת הויטמין בדם. המינון ייקבע בהתחשב בתיק הרפואי של כל מטופל. אין הבדלים מהותיים בין תכשירים שונים והמינון הסופי הוא החשוב.