כרום = המינרל הלוחם בתנגודת לאינסולין

תנגודת לאינסולין מתגלה כמחלת חברת השפע, אך הרופאים אינם יודעים לטפל בה ביעילות. השלמות התזונה הינן המפתח למלחמה במחלה זו, וכרום הינו המינרל הבולט ביותר ביכולותיו למגר אותה. כל עוד לא תכיר בכך הרפואה הקונבנציונלית, לא תעצר מגיפת התנגודת לאינסולין.

תנגודת לאינסולין (קרויה גם התסמונת המטבולית או סינדרום X) היא אם כל המחלות הניווניות. מאידך, השמנה, שומני דם גבוהים, סוכר גבוה בדם, טרשת עורקים, יתר לחץ דם ועוד, הינם התסמינים של אותה תנגודת לאינסולין. הרפואה הקונבנציונלית מצביעה על ההשמנה כעל האשמה בתסמונות האלה (הרבה בהשראת ובעידוד חברות התרופות), בעוד שהאשם העיקרי הינו מחסור חמור בתזונה המערבית בויטמינים, במינרלים ובנוגדי חימצון (אויבי חברות התרופות). אשמים נוספים הם עודפי הפחמימות ומחסור בחלבונים בתזונה המוכתבת לנו ע"י "מומחי" תזונה עם תעודות.

הזכרנו בעבר את החשיבות של ויטמיני B, קבוצת ויטמינים הפועלת לשיפור חילוף החומרים של הפחמימות והחלבונים, אך בעיקר חילוף החומרים של השומנים. היום נזכיר את המינרל כרום אשר בלעדיו האינסולין אינו מתפקד בגופנו וגם אם יש לנו ייצור מוגבר וטוב של האינסולין ע"י הלבלב – התאים בגוף אינם מגיבים לו בגלל מחסור חמור בכרום. כיום, מוסף הכרום לכל תכשירי המולטי-ויטמינים העדכניים ואפילו למולטי ויטמין לנשים הרות (פרינטל) וכל זאת מאחר ובטיחות השימוש בו, גם לנשים בהריון, אינה מוטלת בספק. יתרה מזאת, מחקרים מראים שנשים הרות שנטלו אותו לא הגיעו למצב של סוכרת הריונית, למרות שהייתה להן נטייה קודמת לכך.

את המינרל לוקחים לפני הארוחות במינונים שהותאמו ע"י מומחה לתזונה. כיום מופיעים בשוק תכשירי כרומיום משולבים עם הויטמין B3, ויטמין שמומחי הרפואה הקונבנציונלית קבעו לגביו שהינו טוב יותר אפילו מתרופות סטטיניות לטיפול בשומני דם גבוהים. השילוב של כרומיום וויטמין B3 מהווה שילוב שיכול לנצח את מגיפת התנגודת לאינסולין אם מצרפים אליו תזונה דלת פחמימות ועתירת ירקות וחלבונים.

8 comments

  • גונן

    איזה ירק או פרי עשיר בכרום זמין ?

    • פרופ' חיים גמליאל

      אין פרי או ירק שהם עשירים בכרום. יתרה מזאת, מערכת העיכול שלנו איננה יעילה בספיגת הכרום מהמזונות – כך נוצר מצב שאנו במצב כרוני של מחסור בכרום, המינרל החשוב ביותר לפעולת האינסולין. הדרך הטובה והיעילה ביותר לצרוך כרום היא ע"י כמוסות של 200 מיקרוגרם כרום, פעם או יותר בכל יום.

  • אגסי

    האם הפרופסור עונה לשאלות?

    • פרופ' חיים גמליאל

      זמנית, בגלל העומס העצום, נבצר ממני לענות לפניות חדשות.

  • רונן

    אני בן 50 עם יתר לחץ דם לכולסטרול גבוה.מטופל בטריטס וליטורבה.1.83 ושוקל 82 קילו. האם כרום יכול לעזור להוריד את ערכי לחץ הדם?

    תודה מראש.

    • פרופ' חיים גמליאל

      כרום לא פועל ישירות להפחתת ערכי לחץ דם. הוא פועל להורדת רמות הסוכר בדם. בכך הוא גם מוריד את רמת הטריגליצרידים בדם דבר שיכול להקל מצב של טרשת עורקים וממילא לשפר את איזון לחץ הדם.

  • מיה

    רכשתי קומפלקס מקסי B-50 של מקסי-הלת' אבל אינני מוצאת במידע התזונתי כל התייחסות לכרום.

    כיצד מזהים את הכרום?
    תודה רבה על המידע המועיל והחשוב

    • פרופ' חיים גמליאל

      השאלה לא ברורה – קיימים באינטרנט מאות דפים על הכרום ועל חברות שמוכרות את הכרום. מחלקת ההדרכה של כל חברה תשמח למסור לך עוד פרטים עליו.