האם נכון שאדם בשם XY הינו מטפל שהומלץ על ידך כמתאים ביותר לטיפולים אלטרנטיביים?

לאחרונה התקשרה אלי סטודנטית בשאלה האם זה נכון שאני ממליץ על אדם מסויים כמטפל אלטרנטיבי. נאלמתי דום כאשר הזכירה את שמו, זאת מאחר ואכן, בעבר הרחוק המלצתי עליו בטעות ומאז אני מנסה בכל דרך למחוק את ההמלצה הזו, ללא הועיל.

פעמים רבות פנו אלי אנשים בבקשה שאקבל אותם לטיפול או לייעוץ בנושאי תזונה ורפואה אלטרנטיבית. אני חוזר ומסביר שוב ושוב א. אינני מטפל ואין לי קליניקה פרטית. ב. אינני עוסק ברפואה אלטרנטיבית אלא רואה עצמי חסיד שוטה של הרפואה הקונבנציונאלית על כל יתרונותיה העצומים וחסרונותיה הלא מעטים.

בעבר, טעיתי לחשוב שאדם מסויים המגדיר עצמו כמטפל מדופלם פועל על פי הרפואה הקונבנציונלית ומשלים אותה בשיטות טיפול אלטרנטיביות בלתי מזיקות. בשל מצוקתם של אנשים, ובשל העובדה שאינני מטפל, פלטתי את שמו כמועמד אפשרי, אך עד מהרה חזרו אלי מטופלים עם סיפורי זוועה. בין היתר הוברר כי המטפל הזה איננו שולח לבדיקות דם רגילות וגם איננו סומך על בדיקות רפואיות אחרות של הרפואה הקונבנציונלית. יתרה מזאת, הוא משתמש בשיטות "איבחון" אלטרנטיביות נלוזות כדי לעשות אבחנה בעצמו ובהתאם לאבחנות שלו הוא מוכר לאנשים תכשירים שונים ומתיימר להבריא אותם.

אדם זה טוען שע"י בדיקות שיער הוא מאבחן מחלות שונות, כאשר ברור שאין זו אלא שרלטנות גרידא. כדי לבדוק אותו, שלחנו אליו סטודנטית (חרדית עם כיסוי ראש ו/או פיאה) שהתחזתה פעם לגברת א. עם בעיות אלרגיה ופעם אחרת לגברת ב. עם בעיות מעיים. המטפל הזה עשה עליה פעמיים את תרגיל בדיקות השיער שלו ובשתי הפעמים הגיע למסקנות הפוכות וניסה לתת לה טיפולים שונים, אף כי מדובר באותה אישה.

מקרה חמור אחר היה כשטיפל באשה חולת סוכרת, אשר בשיטות האיבחון שלו קבע שיש לה חולשה בכליה ימנית וטיפל בה במשך שנה שלימה בכל מיני תכשירים שמכר לה מבלי לגלות שהיא בעצם סובלת מסרטן הלבלב עם גרורות בכבד. רק לאחר שאישה זו התמוטטה ונשלחה לחדר מיון ולבדיקות דם ואולטרהסאונד, רק אז גילו שהיא חולת סרטן גרורתי כבר מספר שנים. היא נפטרה מספר שבועות לאחר מכן.

לכן, אני חוזר ומזהיר כי גם אם בטעות, לפני כ- 7 שנים, המלצתי על אדם זה כמטפל ראוי – לאור האמור לעיל, המלצה זו בטלה ומבוטלת.

חשוב ביותר: להוציא מקרה בודד זה, מעולם לא המלצתי עוד על מטפל אלטרנטיבי אחר !!

לצערי, גם כיום אין אף "מטפל" שאני יכול להמליץ עליו ואין לסמוך על טענות שקריות כאילו המלצתי על מטפל זה או אחר.
אנא היו זהירים, כי מידי פעם מגיעות אלי שמועות על כך שמטפלים טוענים שאני ממליץ עליהם ועל שיטותיהם.

היום יותר מתמיד יש להדגיש את החובה לעבור בקביעות בדיקות רפואיות עונתיות ולגייס את כל משאבי הרפואה הקונבציונלית והתזונה הקלינית התכליתית כדי לטפל בבעיות רפואיות. אל תתפתו להאמין לסיפורי הצלחה של מרפאים שרלטנים. אין "רפואה אלטרנטיבית", אך אפשר להיעזר בשיטות טיפול משלימות ובתנאי שאינן סותרות את הטיפולים הקונבנציונליים המוכחים מדעית.

נמליץ לבדוק אמינות של שיטות טיפול ותכשירי פלא על ידי גלישה לאתרים המיוחדים לגילוי רמאויות בתחומים אלה. ניתן להגיע אליהם דרך האתר הזה => "קישורים מומלצים" => "רשימת אתרים לגילוי רמאויות".

מטפלים אלטרנטיביים