האם יש עוד מה לומר על הקורונה?

האמת היא שנראה שכולם כבר יודעים הכל על הקורונה, אבל אני עדיין מקבל עשרות פניות ובקשות שאביע את דעתי על הקורונה ובעיקר מה ניתן לעשות כדי לחזק את מערכת החיסון ולהתגונן מפני הנגיף "הנורא".
תרשו לי להסתמך על המומחיות שלי בווירולוגיה ועל מומחים שונים בעולם איתם אני שומר על קשר, כדי לציין שנגיף הקורונה בכלל לא נורא בהשוואה לנגיפים אחרים ומחוללי מחלות אשר עשו שמות באוכלוסיית העולם. הבעיה היחידה איתו היא שהוא "חדש" ולא היה מוכר ולא הספיקו להיערך לקראתו כראוי. בעיקר, בגלל שלא היה מספיק זמן כדי לפתח חיסון יעיל נגדו. הנה רשימה קצרה של העובדות המעודדות:
א. למרות העלייה התלולה במספר החולים, יש כאן בשורה טובה דווקא, כי נתונים אלו מעידים על יותר בדיקות שנעשות וכך מתגלים מוקדם יותר מקרים שהמערכת תתמקד בהם ותטפל בהם בצורה יעילה. יותר בדיקות – יותר אפשרות להתגונן ולא סימן להחמרת המצב גם אם המספרים עולים.
ב. ככל שיש יותר בדיקות כך ניתן לזהות אנשים עוד בשלבים הראשונים של המחלה ולטפל בהם הרבה לפני שהם מסתבכים בתסמינים קשים ומתקדמים. רק עובדה זו מאפשרת לצפות באופטימיות שהרבה פחות קשישים ואנשים בסיכון ייפגעו אנושות מסיבוכי המחלה.
ג. הרופאים הסינים הצליחו למגר את המחלה במוקד שלה. יתרה מזאת, הם מקיימים מידי יום כנסי וידאו עולמיים עם טובי המוחות בעולם ומשתפים את כולם בדרכים שבהן הם הצליחו למגר את המחלה אצלם. עידכון הידע בתחום זה הוא מרשים ביותר ומגיע למימדים שלא הכרנו עד כה.
ד. למרות שנגיף הקורונה הוא מאד מדבק, הרוב המוחלט של הנדבקים מתגברים עליו ללא קושי. רבים נדבקים ובכלל לא מראים תסמיני חולי.
ה. למרות שהוא פוגע בקשישים עם מחלות רקע, הוא הרבה פחות אלים אצלם בהשוואה לסוגי שפעת שונים שתוקפים אותנו מידי שנה.
ו. למרות העמידות הרבה שלו, כללי היגיינה תכליתיים מחסלים אותו ללא קושי. כאן חשוב לחזור ולהדגיש – הנגיף עמיד מאד במשטחים שונים ולכן חייבים להיות עם תודעה כמעט אובססיבית שהנגיף עלול להיות בכל מקום שאנו מגיעים אליו, החל מן המעלית (והכפתורים שלה), דרך החנויות בהן ביקרנו (כולל כל האביזרים והתוצרים שבחנות) ועד למקומות כינוס אחרים – כשמגיעים חזרה הביתה לוודא שחיטאנו את הידיים, הבגדים (לכביסה) וכל פריט שהכנסנו אל תוך הבית.
ז. למרות שמדובר במוטציה גנטית שהפכה אותו מסוכן לבני אדם, עד כה התגלתה רק מוטציה אחת שלו והוא לא נגיף שעושה מוטציות כל שני וחמישי, דבר שמאפשר להניח שהוא ייעלם ממש כמו שנגיף הקורונה הקודם (SARS) מוגר בתוך זמן קצר.
ח. כל עולם המדע מגוייס בגללו למציאת חיסון ו/או תרופה נגדו – וכפי שקרה בעבר – 14 מגיפות נגיפיות וחיידקיות חמורות הרבה יותר מוגרו בהצלחה עצומה – כך גם הקורונה תמוגר ללא כל ספק.
ט. היום "בזכות" נגיף הקורונה והסגר והבידוד העולמיים, קיבלנו הוכחה חד משמעית שאין כל שחר לטענותיהם של מתנגדי החיסונים (שעדיין ממציאים כל יום תיאוריות קונספירציה הזויות). אם טרם עשיתם זאת, נא קיראו בהקשר זה את המאמר הבא:
https://rotem.org.il/?p=2115
מורה נבוכי החיסון – תגובה מדעית תכליתית !
י. ועוד נקודה חשובה – במשך תקופה קצרה התלהבו מתנגדי החיסונים מכך שבאנגליה לא נוקטים בצעדים דרסטיים ומאפשרים לנגיף לחגוג בהנחה שהוא יגרום להתחסנות טבעית ושלא צריכים חיסונים. האמת המרה טפחה על פניהם:
1) זה התחיל באיטליה שגם שם השתעשעו ברעיון הזה לזמן קצר והיום מספר החולים והמתים באיטליה עבר כבר את כל העולם כולל סין!!!
2) גם באנגליה התפכחו (קצת מאוחר) וגילו שמספרי החולים והמתים עולים בקצב אקספוננציאלי (למי שמכיר את הביטוי הזה) וכי הם חייבים לנקוט בדרך שבה נקטו הסינים – בידוד והמתנה לחיסון – עד שממש עצרו את המגיפה.
יא. הקורונה לימדה אותנו הלכה למעשה מהי היגיינה נכונה – כוירולוג התפלצתי לא פעם לראות אנשים שיוצאים מהשירותים ולא טורחים אפילו לשטוף את ידיהם. זה קרה גם בימים בהם עבדתי באוניברסיטת שיקגו, בבית הספר לרפואה, כאשר רופאים ועמיתים היו פוגשים אותי במסדרון ושולחים יד לשלום שניות אחדות לאחר שיצאו מהשירותים בלי לרחוץ ידיים.
יב. "בזכות" הקורונה אנחנו יודעים לחטא ידיים, להתעטש ולהשתעל נכון, לחטא משטחים לפני שנוגעים בהם, לא לגעת במה שלא צריך ועוד ועוד.
יג. והחשוב מכל, בזכות הסגר אנחנו ישנים יותר שעות (אני מקווה, ואם לא, אז יש לפעול בהתאם), למדנו להכיר תוכנות שיתוף וידאו המקרבות רחוקים, מחזקים את המשפחתיות, לומדים לבשל ולתכנן נכון יותר את הארוחות בכל יום וכדומה.
יד. בימים אלה אנחנו נמנעים מהתשת הגוף והנפש בעבודה קשה, נותנים לגוף ולמוח פסק זמן חשוב להתאושש ולהתחזק, בעיקר כדי שמערכת החיסון תגמור סוף סוף את החשבון שיש לה עם כל מיני גורמים זרים שחדרו לגופנו והתישו את מערכות הגוף בתהליכי דלקת וזיהום אינסופיים שתוצאתם המצטברת פגעה בנו במשך שנים רבות ולא היה לנו זמן או אמצעים לטפל בהם.
אך פטור בלא כלום אי אפשר ולכן,
1. לכל מי שעדיין רוצה לקבל מידע בסיסי ואמין על הקורונה מומלץ לפנות לאתרים של מגן דוד אדום, של משרד הבריאות ושל כל אחד משירותי הבריאות (כללית, מכבי, לאומית, מאוחדת) הנפלאים שלנו, ולפעול על פי ההנחיות שלהם תמיד. אין קיצורי דרך, אין נוסחאות פלא – אם נישמע להוראות של גופים רשמיים אלה נתרום את חלקנו לניצחון מזהיר במלחמת החורמה נגד הנגיף התורן ונצמצם את מימדי הנזק בישראל, כולל גם הנזק הכלכלי, למיטב הבנתי.
2. דוגמה למקור מידע אמין – סרטון הסברה שהופק ע"י מגן דוד אדום זמן מה לאחר שפרצה המגיפה.
https://www.youtube.com/watch?v=Efs6Jv1dKUs
"כל מה שרציתם לדעת על נגיף הקורונה"
המספרים פחות עדכניים אבל המידע מוגש בצורה מאד מדוייקת ופשוטה להבנה. כמו הסרטון הזה ישנם עוד סרטוני הדרכה מושקעים של מד"א ושל הגורמים האחרים שעונים על כל השאלות שלנו בנושא.
3. חיזוק מערכת החיסון? אכן, ישנן דרכים מדעיות לחזק את מערכת החיסון, בתקווה להביא למצב שבו גם אדם שחלה במחלה נגיפית, מערכת החיסון שלו תהיה מצויידת היטב למלחמה בנגיף ולמניעת סיבוכי המחלה שהפולש הזר עלול לגרום. סיכמתי זאת במאמר מקיף שמופיע באתר רות"ם – מכוני מחקר בקישור הבא:
https://rotem.org.il/?p=2153
"קורונה – עשרת הדיברות לתחזוקת מערכת החיסון"
4. חשוב לציין: המאמר הזה מביא את סיכומי המדע לגבי כללי היסוד לתחזוקת מערכת החיסון וחיזוקה. חשוב מאד להקפיד על כל כללי המערך, לפני ששוקלים להשתמש בתכשירים אחרים שמבטיחים חיזוק מערכת החיסון. מטרת המאמר איננה לרפא או להציע טיפול רפואי מכל סוג שהוא אלא רק להביא את סיכומי המדע התכליתיים ביותר על פי שיטת "הרפואה המונעת התכליתית – רמ"ת".
בסיכום – למרות כל רעשי הרקע, הוכח חד משמעית שהרשויות בישראל שמובילות את המלחמה במגיפה החדשה, עושות זאת בדרך הטובה ביותר ובמסלול שהוכח בצורה ברורה כמסלול המועדף לניצחון על הקורונה. אל תתנו לגורמים הזויים להסיט אתכם מדרך האמת ולהוביל אתכם לדרך חתחתים שסופה דיכאון ודראון.
כאמור, אין נוסחאות פלא, אין שיטות מהפכניות, יש רק צעידה בדרך הסלולה והבטוחה למיגור המגיפה, כפי שמראה הניסיון המוצלח במדינות כמו סין, קוריאה, טאיוואן ואחרות. כל זאת, בניגוד גמור למדינות אירופה שנכשלו כישלון חרוץ כאשר ניסו בתחילה להתחכם ומצאו עצמן מהר מאד כמובילות בנתוני התחלואה והתמותה הגבוהים ביותר. הם לא השכילו להבין שמדובר בנגיף שאיננו כל כך מתוחכם אלא רק כזה שהספקנו כבר להכיר היטב וכל שנותר הוא להמתין בסבלנות (הסגר, בידוד) עד שנפתח את החיסון והתרופות למיגור מוחלט שלו.
בבריאות טובה ואיתנה תמיד
© פרופ' חיים גמליאל

התמונה המצורפת – תאי מערכת החיסון "מודבקים" בנגיפים (חלקיקים קטנים, עגולים) שצילמתי במיקרוסקופ אלקטרונים סורק במחקרים שלי על "נגיפים כגורמי סרטן"