זיתים

זיתים

האם נכונה הדעה ששבעה זיתים שווים בערכם התזונתי לביצה?

הזיתים הם מקור של שמן, אך דלים מאוד בחלבון (1.5%). הביצה, לעומת זאת, מכילה כ-12.5% חלבונים, שערכם התזונתי גבוה והיא גם עשירה יותר בויטמינים ובמינרלים, כגון ברזל וסידן. הביצה מכילה כמעט את כל הויטמינים של הצריכה היומית, אף את ויטמין B12 החסר במזונות ממקור צמחי.

 

2 תגובות

  • אלי

    זיתים ירוקים, שחורים מושחרים האם יש העדפה או מניעה מאחד מהסוגים?
    נתקלתי לאחרונה בעובדה כי זיתים ירוקים מוגדרים כבוסר, והזיתים השחורים המוכרים רובם המוחלט הוא למעשה מושחרים בתהליכים שונים. האם יש העדפה בריאותית לצרוך דווקא זיתים שחורים טבעיים? ומאידך האם יש להימנע מאכילת זיתים ירוקים או ירוקים מושחרים?
    בברכה,
    אלי.

    • פרופ' חיים גמליאל

      תקצר היריעה מלפרט לגבי הסוגים השונים זיתים וניתן ללמוד על כך מאתרים מקצועיים באינטרנט. עם זאת, מן הראוי לציין שישנם זנים רבים של זיתים ירוקים שאין כל מקום לכנות אותם בוסר והם מכילים את כל הרכיבים המצויים בזיתים בשלים לחלוטין. רצוי לצרוך זיתים בצורתם הטבעית (ירוקים או כהים) ואין כל סיבה להעדיף זיתים שחורים או מושחרים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים