מורה נבוכי החיסונים 1 – החיסון לשפעת – תגובה מדעית תכליתית!

להתחסן או לא? – בוודאי שכן !

כמו בכל עונת חורף אני מוצף במאות פניות מצד הסטודנטים שלי וקהל מאזיניי בשאלה אם להתחסן השנה נגד מחלת השפעת.  מאות פעמים עניתי לפונים אליי בתשובה חד משמעית – בוודאי שלהתחסן, ללא צל של ספק.

ואז, בריטואל שחוזר על עצמו פעם אחר פעם, שולפים את המאמר התורן שקוטל לחלוטין את החיסונים ובעיקר את החיסון לשפעת.  אני מעיין היטב בכל מאמר שכזה ומגלה שם שוב ושוב לא רק טעויות ענייניות ומדעיות אלא בעיקר קביעות מגמתיות בצורה קיצונית.

קשה להתעלם מהתכנים החובבניים שמופיעים במאמרים אלו המתיימרים להיות מדעיים ויש לשאול האם יש סיכוי שאנשים חסרי רקע מדעי יבינו שמדובר בהטעיה ולא בשום דבר שמתקרב לדילמות מדעיות רלוונטיות.  חמור מכך, הצהרות הכותבים שכל כוונתם היא לתת לאנשים ידע כדי שיוכלו לשפוט בעצמם אם כדאי להם להתחסן, מתנגשת עם השאלה המהותית: כיצד ישפטו הקוראים בעצמם אם אין להם רקע מדעי ואם הדברים מוצגים בפניהם בצורה כל כך מגמתית ולא מאוזנת?

ראשית, תרשו לי לחזור על ההצהרה שלי שעל כל טיעון וטיעון נגד החיסונים ישנה תגובה מדעית מדוייקת המפריכה אותו מן היסוד.  אנא זכרו זאת תמיד, כי מאמר ראשי זה שלי יפנה אתכם שוב ושוב למאמר משני שבו ריכזתי את התגובות המדעיות התכליתיות לכל הטיעונים העיקריים נגד החיסון לשפעת.

שנית, מאמר ההמשך המפורט הינו מדעי ותכליתי אך הוא נכתב בלשון מובנת לכל אדם, וכל מי שעדיין מתלבט, חייב לקרוא אותו ביסודיות בבחינת "ודע מה שתשיב לאפיקורס".  עיקרי הדברים במאמר ההמשך:

  • כל חיסון, כולל החיסון לשפעת, עובר שנים רבות של בדיקות מדעיות יסודיות ומורכבות בכל הקשור לבטיחותו, ליעילותו ולהשפעותיו לטווח רחוק, לפני שהוא מאושר כחיסון שיוכנס לסל החיסונים!!!
  • כל החיסונים שאושרו ממשיכים להיות תחת מעקב וביקורת מוקפדת ע"י לפחות 3 אירגונים מדעיים / רפואיים מהמעולים ביותר בעולם. ראו פרטים מלאים במאמר ההמשך.
  • בכל החיסונים שקיימים היום אין חומרים נוספים מסוכנים (פרטים מלאים במאמר ההמשך) וגם הכספית כבר לא מופיעה בחיסונים מאז שנת 2001, ובישראל גם לא בחיסון לשפעת.
  • קיימים קרוב ל- 27,000 מחקרים מדעיים על הבטיחות של החיסון לשפעת ובהם נבדקה הבטיחות של החיסון בקרב נשים בהיריון, עוברים, תינוקות, ילדים, מבוגרים ועוד. בכל העבודות המדעיות הללו הגיעו למסקנה שאין שום מחלה שנגרמת ע"י החיסון לשפעת (ראו פירוט מלא במאמר ההמשך).
  • חד משמעית, אין קשר בין חיסונים ואוטיזם כמו שאין קשר בין חיסון לשפעת ותסמונת גייאן-בארה או כל מחלה אחרת. ראו הסברים והוכחות מדעיות תכליתיות ביותר במאמר ההמשך.
  • חד-משמעית – מחלת השפעת (ולא החיסון נגד שפעת) מגבירה עד פי 24 את התחלואה בתסמונת גייאן-בארה ויש גם עדויות לכך שהחיסון נגד שפעת יכול להפחית תחלואה מתסמונת גייאן-בארה!!!
  • חד-משמעית, קרוב ל- 4,000 מחקרים מדעיים שנערכו על היעילות של החיסונים בכל קבוצות הגיל ובעיקר גם בנשים בהיריון ובאנשים מעל גיל 65 ובכולם נמצא שהחיסון הוא יעיל ביותר!!!
  • חד-משמעית, החיסון מונע סיבוכים של תחלואה משפעת, כולל מניעת דלקות ריאות, מחלות דלקתיות אחרות ובעיקר מוות כתוצאה ממחלת השפעת!!!

שומר נפשו וגופו ונפש וגוף בני ביתו ירוץ לבצע את כל החיסונים המומלצים ע"י משרד הבריאות, בדיוק על פי המתווה המומלץ, כולל החיסון לשפעת ויפה שעה אחת קודם!!!

אך אנא שמרו על הכללים הבאים:

  1. חשוב לוודא שהאחות שמזריקה יודעת את הרקע הרפואי המלא שלכם (במידת הצורך היא יכולה גם לעיין בתיק הרפואי של כל מטופל לפני מתן הזריקה) ובעיקר אם ברגע החיסון אתם סובלים מבעיה רפואית כלשהי (בעיקר תסמונת גייאן-בארה)  ו/או אם אתם לוקחים תרופות לטיפול בתסמונת כלשהי שקיימת בזמן החיסון.
  2. איכלו חלבונים לפני, בזמן ולאחר קבלת החיסון כפי שהמלצתי בכתבה נפרדת. הימנעו ככל האפשר ממזונות עתירי סוכר, עמילן ועוד (ראו טבלה של מזונות חלופיים). הקפידו על שינה ומנוחה בימים שאחרי החיסון.
  3. בשבוע שלפני החיסון ובשבוע שאחרי החיסון יש לוודא שלא באתם במגע קרוב עם אנשים שחלו בשפעת כדי להבטיח שברגע החיסון וזמן קצר לאחריו אינכם נשאים "שקטים" של הנגיף בגלל שנדבקתם מאדם כלשהו ועדיין התסמינים של השפעת לא הופיעו.
  4. בכל שאלה ו/או בכל מקרה חריג, התייעצו עם האחות שנותנת את החיסון כי היא עברה הכשרה מלאה בנושא החיסון ותוכל לענות לכם בעיקר על השאלה האם יש סיבה רפואית שבגללה אסור לכם לקחת את החיסון באותו יום או בכלל.

בבריאות טובה ואיתנה תמיד

© פרופ' חיים גמליאל

 

הערה חשובה:  את המאמר הזה ומאמר ההמשך כתבתי ללא כל עזרה משום גורם, גם לא מהסטודנטים היקרים שלי.    "העוזרים שלי" היו המחשב האישי שלי ומאגרי המידע האינטרנטיים.  ודי לחכימא !!!