פרופ' חיים גמליאל

פרופ' חיים גמליאל הינו חוקר סרטן שזכה לפרסים בינלאומיים על מחקריו ועל הישגיו. סיים בהצטיינות את לימודי הדוקטורט במדעי הרפואה בביה"ס לרפואה של האוניברסיטה העברית, ירושלים.

בין השנים 1976-84 שימש כמנהל 'היחידה למיקרוסקופיה אלקטרונית סורקת' (מא"ס), במכון שרת לאונקולוגיה, המרכז הרפואי הדסה, ירושלים. המציא ושכלל שיטות ייחודיות לאבחון מוקדם ביותר ונקודתי של תאים ממאירים ומחלות סרטן באמצעות המא"ס.

בשנים 1984-5 השלים את הפוסט-דוקטורט במחלקה להמטולוגיה / אונקולוגיה, ביה"ס לרפואה, אוניברסיטת שיקגו, אילינוי, ארה"ב. בשנים 1988-92 שימש פרופסור חבר ומנהל 'המרכז לאימונולוגיה של תאים סרטניים', בביה"ס לרפואה של אוניב' שיקגו. בשנים אלו רכש ניסיון רב בתזונה קלינית ואונקולוגית.

בשנים 1992-6 שימש פרופסור מן המניין ומנהל 'המרכז למחקר ומיחשוב בביו-רפואה', באוניב' שיקגו. במסגרת זו קיים גם את מחקריו העצמאיים על 'תזונה אונקולוגית אינטגרטיבית' ועל 'רפואת הרמב"ם'.

מאז חזרתו ארצה, הוא משמש מרצה באוניברסיטאות ובמכללות שונות ופועל להנחלת שיטת הרמ"ת (רפואה מונעת תכליתית) שפיתח, זאת מתוך שאיפה להנחיל את הידע הזה לציבור כולו. ייסד את 'רות"ם – מכוני מחקר' לקידום שיטת הרמ"ת בישראל ועומד בראשם.

פרסם למעלה מ- 100 מאמרים במיטב הספרות המדעית העולמית ושימש כמבקר מדעי של עיתונים מדעיים שונים. הוציא לאור את ספרו המקיף על 'רפואת הרמב"ם במבחן המדע בן זמננו'. פרסם מאות מאמרים ותגובות מדעיות באתר רות"ם ובפורומים שונים.

 

תקציר קורות חיים   |  רשימת פרסומים