הדרכים הטובות ביותר להעשיר את התזונה בחלבון

בעבר חזרתי וקראתי לציבור מקבלי החיסונים להשתדל ולשפר את יעילות החיסון ולמנוע את תופעות הלוואי שלו, על ידי הגברת הצריכה של חלבונים בתזונה. הדרך היעילה והקלה ביותר לעשות זאת היא על ידי צריכת חלבון נקי ממקור כמו אבקת חלבון מי גבינה.

מי שמדווחים על תופעות לוואי בעקבות קבלת חיסונים, סובלים לאמיתו של דבר מתגובה חיסונית מוגברת הנגרמת בשל מחסור באבני בניין (חלבונים וחומצות אמינו) ליצירת נוגדנים נגד הנגיף. תזונה עתירת חלבונים לפני, בזמן ואחרי החיסון, מונעת תופעות אלו, מאחר שהיא תורמת את אבני הבניין (חומצות אמינו) ליצירת אותם נוגדנים.

מדובר בתזונה הכוללת מזונות עתירי חלבון כגון: דגים, בשר (צאן, בקר, הודו, עוף), ביצים, גבינות קשות ועוד, שישולבו בכל אחת מהארוחות במהלך היום. על צמחונים וטבעונים להשלים את מכסת החלבונים הדרושה להם בעזרת שילובים חכמים של קיטניות ודגנים, או בצריכת מזונות צמחיים המכילים חלבון מלא (סויה, קינואה, כוסמת), או בצריכה משלימה של אבקות חלבון ממקור צמחי.

מינון יומי מומלץ של חלבון לאנשים בריאים  נע בין 1 ל- 1.5 גרם חלבון נקי לכל ק"ג משקל גוף (מסה רזה). לפי זה, כמות החלבון הדרושה לאדם במשקל ממוצע נעה בין 70 ל- 100 גרם חלבון בכל יום.

על פי שיטת הרפואה המונעת התכליתית (רמ"ת) מומלץ שמחצית הכמות הזאת תבוא ממזונות עתירי חלבון והמחצית השנייה תבוא מאבקת חלבון (רצוי ממי גבינה).  בממוצע, מדובר בכ- 40  גרם אבקת חלבון לאדם, ליום. ניתן לתת אבקת חלבון גם לילדים במינון של חצי גרם לכל ק"ג משקל גוף, מחולק לשתי מנות, בבוקר ובערב. ניתן להכין מהאבקה שייק טעים  בטעמים רבים ושונים (שוקו, וניל, בננה ועוד). כאמור, לצמחונים וטבעונים ניתן להמליץ על אבקות חלבון ממקור צמחי כמו סויה ו/או קיטניות אחרות.

חברת "המקור – מזון בריא פלוס" – שמה לה למטרה להביא לציבור הרחב מצרכי מזון העומדים בתקן של הרמ"ת.  לאחרונה הצעתי שיוציאו לשוק אבקת חלבון מי גבינה שעומדת בדרישות הרמ"ת.  הפעם הקפדתי שיציעו אבקת חלבון ללא שום תוספים וגם ללא חומרי טעם וריח וללא המתקה.  אבקת חלבון 100 אחוז שמכילה רק חלבונים קצרים ונקיים שמקורם במי גבינה.  ואכן לאחר בדיקות רבות אישרתי את ההפצה של אבקת חלבון שעומדת בכל דרישות הרמ"ת.

קיים בשוק מבחר עצום של אבקות חלבון עשירות בתוספים (חומרי צבע, חומרי טעם, סוכרי גיינר, ממתיקים ועוד) וגם בתכשירים כמו קרניטין, קריאטין ועוד.  אבקות חלבון אלה מתאימות אולי לספורטאים ולמפתחי גוף אבל לא לקהל הרחב.  לכן כוונתי להנגיש לציבור אבקת חלבון שמתאימה לכולם – אבקה נקייה לחלוטין. יתרה מזאת, מיכלי החלבון אינם ענקיים כפי שמקובל בשוק אלא מיכלים קטנים יותר שמכילים עד 750 גרם חלבון – גם חסכוני וגם לא נמאס אחרי זמן מה.

להלן כמה הצעות ראשוניות לשימוש באבקת החלבון המיוחדת הזאת:

א. להמיס כף מדידה (23 גרם חלבון נקי) בתוך 200 מ"ל של מים או חלב או משקה סויה או משקה שקדים דלי סוכר ועמילן.  אפשר לשתות כך או להוסיף כמלבין לקפה חם או לקקאו חם (אסור להמיס אבקת חלבון בתוך משקה חם כי החלבון יהפוך לגושים.  אם ממיסים את החלבון קודם במים קרים או חמימים ואחר כך מוסיפים למשקה חם/רותח – אין התגבשות).

ב. להוסיף חומרי טעם טבעיים כמו קפה, קקאו, תמצית וניל טבעית, קינמון, זנגויל ועוד.

ג. להוסיף תחליפי סוכר נטולי קלוריות (סוכרזית, סוכרלוז, קסיליטול, מלטיטול ועוד) בכמות הדרושה (בדרך כלל אבקות חלבון מסחריות מכילות כמות מוגזמת של ממתיקים). לא רצוי להשתמש בסטיביה מהסיבות שפורטו כאן באתר (חפשו מאמר לפי המילה סטיביה).

ד. ניתן גם להוסיף למשקה החלבון כמויות מדודות של בסירופים טבעיים של פירות כמו תותים, ענבים, פטל, דובדנים, פירות יער ועוד.

לקבלת דיווחים שוטפים על פיתוחים שונים הקשורים ליישום עקרונות שיטת הרמ"ת® בכל בית, וכן למידע על מוקדי השיווק של אבקת החלבון ומוצרי מזון העומדים בתקן של הרמ"ת תוכלו ליצור קשר עם:

חברת "המקור – מזון בריא פלוס" – מר מרדכי אלוש – 054-333-1643

 

בבריאות טובה ואיתנה תמיד

© פרופ' חיים גמליאל